Models of business internationalisation

Abstract

The study deals with the theoretical models of business internationalisation: the “Uppsala” Internationalisation Model, modified “Uppsala” model, the Eclectic Paradigm and analysis of transactional costs, Industrial Network approach, the Advantage Package and the Advantage Cycle.

Article in Lithuanian.

Verslo internacionalizavimo modeliai

Anotacija. Nagrinėjami verslo internacionalizavimo modeliai: „Uppsala“ modelis, modifikuotas „Uppsala“ modelis, eklektinė paradigma ir transakcijos sąnaudų analizės modelis, industrinio tinklo koncepcija, privalumų komplekto ir privalumų ciklo koncepcija ir holistinis požiūris.

Reikšminiai žodžiai: verslo internacionalizavimas, internacionalizacija, internacionalizavimo modeliai.

Keywords:

internationalisation, business internationalisation, internationalisation models

How to Cite

Vabinskaitė, J. (2011). Models of business internationalisation. Mokslas – Lietuvos Ateitis Science – Future of Lithuania, 1(3), 74-78. https://doi.org/10.3846/157

Share

Published in Issue
April 11, 2011
Abstract Views
594

View article in other formats

CrossMark check

CrossMark logo

Published

2011-04-11

How to Cite

Vabinskaitė, J. (2011). Models of business internationalisation. Mokslas – Lietuvos Ateitis Science – Future of Lithuania, 1(3), 74-78. https://doi.org/10.3846/157

Share