Architectural exhibitions-competitions in Lithuania as a tool of promoting architecture
Abstract
An architectural exhibition-competition is analyzed as a type of architectural media, which performs as a promotion tool of architecture and education of the wide public. Via review of current architectural exhibitions-competitions in Lithuania, Baltic States and several European level architectural awards, the criteria and characteristics, defining and destining the quality and prestige of an architectural exhibition-competition are distilled and defined.
Article in Lithuanian.
Architektūros paroda-konkursas Lietuvoje kaip architektūros populiarinimo priemonė
Santrauka. Straipsnyje architektūros paroda-konkursas tiriamas kaip architektūrinės žiniasklaidos (media) tipas, kurio misija – kokybiškos architektūros propagavimas bei architektūrinė visuomenės edukacija. Svarbiausių architektūros parodų-konkursų ir apdovanojimų, organizuojamų Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje bei Europoje, analizė atskleidžia kokybiško, prestižinio architektūros parodos-konkurso kriterijus ir charakteristikas, kurias galima pritaikyti ir Lietuuvoje.
Reikšminiai žodžiai: architektūros paroda-konkursas, apdovanojimas, architektūros kokybės vertinimas, architektūros propagavimas ir pristatymas, visuomenės sąmoningumas.
Keywords:
Architectural exhibition-competition, award, architectural quality evaluation, representation, promotion of architecture, public awarenessHow to Cite
Share
License
Copyright (c) 2013 The Author(s). Published by Vilnius Gediminas Technical University.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
View article in other formats
Published
Issue
Section
Copyright
Copyright (c) 2013 The Author(s). Published by Vilnius Gediminas Technical University.
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.