Analysis of student knowledge evaluation applying self-assessment methodology: criteria, problems and results
Abstract
The article analyses research done by a number of authors on problems related to knowledge evaluation based on self-assessment. Self-assessment problems, self-assessment criteria, self-assessment methods, and integration of self-assessment data into the final results are considered in the article. This analysis of the researches is an attempt to reveal whether self-assessment corresponds to traditional knowledge evaluation and what kind of problems occur during such evaluation.
Article in English.
Studentų žinių vertinimo taikant savęs vertinimo metodologiją analizė: kriterijai, problemos, rezultatai
Santrauka. Darbe analizuojami skirtingų autorių tyrimai, kuriuose nagrinėjama žinių vertinimo problematika taikant savęs vertinimą atsižvelgiant į sprendžiamą problemą, kriterijus, taikomus savęs vertinimui, jų integravimą į galutinius rezultatus. Atliekant tyrimų analizę, siekiama išsiaiškinti, ar savęs vertinimas atitinka žinių įvertinimą naudojant tradicinius vertinimo metodus, su kokiomis problemomis susiduriama atliekant tokį vertinimą.
Reikšminiai žodžiai: savęs vertinimas, studentų žinių vertinimas, vertinimo kriterijai.
Keywords:
self-assessment, student knowledge, evaluation criteria for assessmentHow to Cite
Share
License
Copyright (c) 2010 The Author(s). Published by Vilnius Gediminas Technical University.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
View article in other formats
Published
Issue
Section
Copyright
Copyright (c) 2010 The Author(s). Published by Vilnius Gediminas Technical University.
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.