Share:


The antecedents of online brand trust: Malaysian evidence

    Syed Shah Alam Affiliation
    ; Norjaya Mohd. Yasin Affiliation

Abstract

This study empirically investigated the factors that influence consumer's perception of online brand trust in Malaysia. Six hypotheses were developed to test hypothesizing relationships among: security/privacy, perceived risk, word‐of‐mouth, quality information, good online experience, brand reputation with online brand trust. A survey of 209 respondents was used in this study to test hypothesized relationships. Survey findings indicate that security/privacy, perceived risk, word‐of‐mouth, quality information and brand reputation appear to have a significant and positive relationship with online brand trust (R2=0.537). Interestingly good online experience was not found to be significantly influential. The results are compared with earlier findings and implications for further research are discussed.


Pasitikėjimo internetinės prekės ženklu praeitis: Malaizijos pavyzdys


Santrauka. Straipsnyje empiriškai tiriami veiksniai, kurie daro įtaką pirkėjo suvokimui apie pasitikėjimą internetinės prekės ženklu Malaizijoje. Buvo iškeltos šešios hipotezės hipotetiniam ryšiui nustatyti tarp: saugumo ir privatumo, suvokiamos rizikos, kokybės informacijos, geros internetinės patirties, prekės ženklo reputacijos  bei  pasitikėjimo  internetinės  prekės  ženklu.  Hipotetiniam  ryšiui  patikrinti  buvo  apklausti 209  respondentai.  Rezultatai  parodė,  kad  tarp  saugumo  ir  privatumo,  suvokiamos  rizikos,  kokybės informacijos ir prekės ženklo reputacijos kriterijų bei pasitikėjimo internetinės prekės ženklu yra reikšmingas teigiamas ryšys (R2= 537). Tačiau buvo nustatyta, kad gera internetinė patirtis neturi didelės reikšmės. Rezultatai palyginti su anksčiau atliktais tyrimais bei aptarti tolesnių tyrimų pasiūlymai.


Reikšminiai žodžiai: pasitikėjimas internetinės prekės ženklu, saugumas ir privatumas, internetinė patirtis, kokybės informacija ir prekės ženklo reputacija, Malaizija.


First Published Online: 09 Jun 2011

Keyword : online brand trust, security/privacy, word-of-mouth, online experience, quality information and brand reputation, Malaysia

How to Cite
Alam, S. S., & Yasin, N. M. (2010). The antecedents of online brand trust: Malaysian evidence. Journal of Business Economics and Management, 11(2), 210-226. https://doi.org/10.3846/jbem.2010.10
Published in Issue
Jun 30, 2010
Abstract Views
1117
PDF Downloads
899
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.